Jednoduché, nekynuté vafle

By Leknína - července 27, 2019

Nedávno jsme se přestěhovali do nového domku, a můj pokoj se tak rozšířil o květinovou terasu. Přemýšlela jsem, jakým jídlem pohostit svoje první návštěvníky a nakonec vyhrály tyto velice jednoduché a rychlé vafle, na kterých jsem si oblíbila právě to, že si je každý může dotvořit podle vlastní chuti. 

Ingredience na 4 porce:

170 g hladké mouky
0,5 lžičky soli
1 lžíce cukru krystal
2 lžičky kypřícího prášku 

3 vejce
7 lžic oleje
150 ml mléka 

1) Nejprve smícháme všechny suché ingredience. 
2) K suchým ingrediencím přidáme žloutky ze 3 vajíček, olej a mléko - vznikne hustá směs.
3) Ke vzniklé směsi pomale přimícháme vyšlehané bílky.

Těsto necháme chvíli odstát, poté asi 2 lžíce směsi nalejeme na každé z okýnek ve vaflovači a čekáme (podle druhu vaflovače), než budou vafle dozlatova upečené.


Na co si dát pozor: 
- Před nalitím těsta do forem několikrát klepnu dnem mísy s těstem o linku - zmizí tak z těsta bublinky, které se jinak vytvoří při pečení. 

- Těsto bude "růst", nepřežeňte to s ním, aby vám nepřeteklo z vaflovače. (Ať to zní vtipně jak chce, párkrát se mi to už povedlo!) 

- Po vyndání vafle vyložte na mřížku, aby mohly "dýchat" a nezapařily se, jinak nebudou křupavé.

Znáte vafle? Připravujete je doma?
Domácí vafle stojí za to! Hodně štěstí při jejich přípravě :)
 Leknína 



  • Share:

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Jéé, tak to je během pár dnů už druhý recept na vafle, co jsem objevila :) Asi to je znamení, že bych si je měla zkusit udělat :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě! Takové znamení by se nemělo brát na lehkou váhu :D :D!

      Vymazat
  2. Domácí vafle taky občas dělám a myslím, že mám i dost podobný recept. Z nějakého důvodu se mi však poslední dobou nedaří a vždycky se u nich hrozně vztekám, a to jsem normálně docela flegmatik :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vafle jsou vždycky takový experiment, snad příště vyjdou :)!

      Vymazat
  3. Vypadají úžasně, hned bych si dala! :D :) Jinak hodně štěstí s blogem <3

    OdpovědětVymazat
  4. Vafle vyzerajú naozaj lákavo, tiež som na ne dostala chuť. :) Skvelý recept. :)

    OdpovědětVymazat